2015. március 23., hétfő

Tészta, kenyér, jegyzetfüzet

Ica barátnőm sonkás-tejszínes tésztája adta az ötletet, hogy az otthoni maradékokat elhasználjam.

A bacont felkockáztam és megpirítottam egy kis olíva olajon. Rá a karikára vágott újhagyma és két gerezd fokhagyma átnyomva. Ha megpirult mehet rá a kockára vágott maradék, nálam ezúttal gépsonka és füstölt, főtt tarja volt. Ízesítésként só, bors, kevés őrölt gyömbér. Majd mikor összesült nyakon öntöttem egy 1/2 liter tejszínnel (de másnap még feljavítottam egy +1/2 literrel), és adtam hozzá egy 1/2 csokor apróra vágott petrezselyem zöldet is. Kifőztem 1/2 kg tésztát menet közben és mikor már a tejszínnel is összeértek az ízek összekevertem az egészet. Végül megszórtam a maradék petrussal. Isteni finom lett. Jánosom nagyon dicsérte.


Aztán az elmúlt héten találtam a Nosaltyn egy kenyér receptet:

Legyen hozzá: 475 g sima liszt (nálam félbarna kenyérliszt)
                      350 ml író
                      1 teáskanál szódabikarbóna
                      1 csipet só (nálam kb. 1 teáskanál)
                      1 tojás
                      1 teáskanál méz (nálam két csipet cukor)
                      1 csokor medvehagyma

A lisztet, szódabikarbónát, sót és a csíkokra vágott medvehagymát elkeverjük. Közepébe mélyedés, ebbe mehet az író, a cukor és a felvert tojás. Összedolgozzuk, cipót formázunk belőle, tetejét megkeresztezzük, lisztel meghintjük, zsírozott, lisztezett tepsibe tesszük és mehet 35 percre a 200 fokra előmelegített sütőbe. Nagyon jó sűrű, tartalmas kenyér lett belőle. És a tészta összeállítása nem vett igénybe 8-10 percnél többet a mérésekkel együtt sem.




Valamint készült még scrapbook technikával egy jegyzet füzet is. 







Köszönöm, hogy meglátogattál :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése