2014. augusztus 27., szerda

Kechup

Az úgy kezdődött, hogy már tavaly is készült egy adag, de nem e recept szerint. Nagyon finom volt az is, de szerintem ez sokkal inkább "kecsapos". :) A recept az anyukám receptes füzetéből való.

Hozzávalók: 10 kg paradicsom 
                    1 1/2 kg paradicsom paprika (én kápiát használtam, mert ez volt itthon)
                    1/2 kg hagyma

Minden hozzávalót ledarálunk és odatesszük főzni. Állandóan kevergetve kb. a negyedére sűrítjük.

Ízesítés: 1 dl 10 %-os ecet
             40 dkg cukor
             2-3 szem koriander bogyó
             4-5 szem szegfűszeg
             6-7 szem szegfűbors
             8-9 szem fekete bors
             1 teáskanál bazsalikom, szerecsendió, zsálya, gyömbér, fehérbor

Ezeket csak az utolsó 25 percben kell a recept szerint beletenni, de én kb. 2 óra után bele főztem. 

Ez a mennyiség kb. 8 óra alatt lesz készen, de szerintem így is megérte, mert nagyon finom lett és az állaga is nagyon jó. Igaz én kóstolgattam közben is és szerintem elbírt még egy löttyintésnyi ecetet. Nem tartalmaz semmiféle tartósítószert. Az üvegek sterilek és szerintem ki kell neki így bírnia. Nem túl költséghatékony a sok főzés miatt, de mindenképp egészségesebb, mint a bolti. A hozzávalókat mind mi termeltük vegyszerek nélkül. :) Az állaga tényleg nagyon jó sűrű.

Ilyen és ennyi lett:


  Köszönöm, hogy meglátogattál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése